جعبه لمینتی و بسته بندی روکش دار


در جعبه سازی تولید جعبه لمینتی و بسته بندی روکش دار از چسباندن دو جنس مقوا به یکدیگر ایجاد می شود. در این نوع از بسته بندی مقوای رویه بیشتر از مقوای پشت طوسی می باشد. مقوای زیره از جنس کارتن به صورت (دولایه ،۳لایه ،۵ لایه) می باشد. این نوع بسته بندی به منظور استحکام بیشتر جعبه و سالم. ماندن محصول داخل جعبه در مقابل فشارهای خارجی تولید می شود. این نوع جعبه معمولا برای محصولاتی با وزن بیشتر از ۷۰۰ گرم تولید می شود.

فرایند ساخت جعبه های لمینتی و روکش دار به این ترتیب است. که ابتدا چاپ و یا خدمات آن بر روی مقوا انجام می شود. سپس مقوای چاپ شده بر روی کارتن مورد نظر(سه لایه، پنج لایه و در بعضی مواقع ۷. لایه) چسبانده میشود و سپس برش کارتن انجام و در نهایت جعبه ساخته می شود.

لمینت یک لایه پوششی و محافظتی لوکس است که از آن بر روی محصولات چاپی استفاده می شود. با استفاده از لمینت، مقوا با ظاهر نه چندان جذاب به یک صفحه براق و شفاف تبدیل شده و چاپ لمینت جذابیت بسته بندی را افزایش می دهد. جعبه های لمینتی در بسته بندی کالاهای لوکس و شیک به کار رفته و علاوه بر زیبای ظاهری، مانند یک لایه محافظ عمل کرده و قادر است از کالا در برابر عوامل مختلف مانند نور و آب محافظت نماید.

مزایای جعبه و بسته بندی لمینتی:

جعبه های لمینتی ترجیح داده شده ترین مواد بسته بندی برای حمل و نقل محصولات هستند. آنها برای بسته بندی محصولات مختلف صرف نظر از اندازه، شکل یا وزن آنها استفاده می شوند. جعبه های ساخته شده از جنس فلوت دار معمولا به عنوان جعبه های مقوایی شناخته می شوند. بازیافت و قابلیت استفاده مجدد آنها را به عنوان محبوب ترین مواد بسته بندی متمایز می کند. در مواقعی که هزینه‌های انرژی، سوخت و تولید روز به روز افزایش می‌یابد، آنها به یک جایگزین عملی و مقرون به صرفه تبدیل شده‌اند.

جعبه های لمینتی فلوت دار تشکیل شده اند از یک ورق فلوت دار که به یک یا چند آستر چسبانده شده است. فلوت ها به عنوان قلب جعبه عمل می کنند و مانند یک بالشتک برای مواد بسته بندی شده عمل می کنند و ایمنی در برابر ضربه های مکانیکی، لرزش، تکان ها و غیره را فراهم می کنند. بنابراین برای بسته بندی اشیاء شکننده مانند وسایل الکترونیکی، تلویزیون بسیار مفید هستند. ظروف شیشه ای، مبلمان حساس و موارد دیگر. برخی دیگر از مزایای جعبه های لمینتی در زیر ذکر شده است.

.